Direktlänk till inlägg 23 november 2016

Ja nu är man...

Av Hannes Müller - 23 november 2016 09:42

... regionfullmäktig. Jag för min del hade vid det här laget slagit undan tanken på att verka i politiska sammanhang och så kom nu de här avgångarna från Kaj Lundmark och Björn Ljung, den senare efterträder jag. Nu i höst har jag varit mest intresserad, om man nu skall tala om politik, av vad som händer här i samhället där jag bor och inrikespolitiken i Syrien.


 Trivs ganska bra med det här "En mot alla"-rollen och det får jag nog se upp med. Jag får göra mitt bästa och hoppas inte folk har stora förväntingar. Att skriva sakersom jag tycker och tänker har jag inga större problem med även om det lätt blir krångligt för folk att läsa. Gå upp i en talarstol känner jag däremot som något alldeles vedervärdigt obehagligt men jag vågade mig i alla fall på att göra det vid första sammanträdet. Undra om någon begrep vad jag ville ha fram?


 Känns också skönt att ha meddelat journalisterna att jag fortsättningsvis önskar bli kontaktad per mail om det inte är någon tidsnöd. Det ringde som sjutton från dem och de ville veta om jag skulle åta mig uppdraget. En ringde fyra gånger och tjatade och en annan mycket obehaglig uppringare från Expo ringde han med. Det där tog på humöret och därför gjorde jag så och meddelade dem detta. Jag har INTE vägrat svara på frågor som en del skrivit nu i media i samband med fullmäktigemötet, däremot har ingen kontaktat mig per mail.


 Det är ju dessutom så att jag inte vill vara något slags språkrör för SD Gotland. För att få veta vad de anser i olika politiska frågor så är det bättre att kontakta dem. De har sin vana trogen skrivit det här om mig.  https://www.facebook.com/Sverigedemokraterna-Gotland-1423533084624587/?fref=ts


Jag tycker det var onödigt hårt men det får väl stå för dem.


Ska ta mig samman imorgon och försöka sammanfatta mina intryck från första regionfullmäktigemötet.


Tänk om man kunde vara så här i en intervju som John Holm som ju som jag har varit med i FKI.


https://www.youtube.com/watch?v=bjQ5uiCjgMU

 
Det här inlägget går inte att kommentera.
Av Hannes Müller - 18 maj 2017 08:27


  Som vanligt har bilden inget samband med texten. Denna gång en bild av en gård jag tidigare ägde. Petsarve i Norrlanda avfotograferat c:a 1920 - 1930. Bakom ladugården ligger tjärfabriken längst till höger där lokomobilen tycks vara igång för at...

Av Hannes Müller - 26 april 2017 11:43


  Bilden har som vanligt ingen som helst anknytning till texten. Denna gång från en av våra mörkerpromenader kvällstid som det nu inte längre är säsong för. Vi är nämligen ganska kvällstidiga i vår familj. :-)   Efter senaste fullmäktigemötet ...

Av Hannes Müller - 8 mars 2017 15:00


  Dagen till ära -internationella kvinnodagen 8 mars lägger jag ut en bild på en för män och barn försmädlig bild min fru fick i persent för några år sedan av en s.k. uppviglare. Som valigt inget sammanhang med texten.   På regionfullmäktige h...

Av Hannes Müller - 7 mars 2017 13:36


  Bilden har som vanligt inget som helst sammanhang med texten. Denna gång en populär pojkleksak från 1950-60-talet som kunde beställas per postorder. Skulle sälja en dylik nu på Tradera men blev varse att de nu är förbjudna att sälja.   Den h...

Av Hannes Müller - 28 februari 2017 07:33

det var det nog fler som var.   Jag var uppe i talarstolen i tre ärenden och tänker återkomma till det. Det blev en del debatt och sorl bland ledamöterna. Som att en del välkommnar andra åsikter och infallsvinklar medan andra tycker det är helt f...

Ovido - Quiz & Flashcards