Direktlänk till inlägg 22 december 2016
Här nedan kommer Björn Janssons skriftliga svar på min interpellation (ung fråga) som kom i tillägget till kallelsen till regionfullmäktige förra fredagen.
Bör Region Gotland och dess verksamheter i
möjligaste mån undvika annonsering i och
prenumeration i Gotlands medias produkter?
Interpellationssvar.
Ledamoten Hannes Müller har i en interpellation ställt följande fråga.
Bör Region Gotland och dess verksamheter i möjligaste mån undvika annonsering i och prenumeration i
Gotlands medias produkter?
Mitt svar är nej.
När det gäller annonsavtal så har Region Gotland valt att ha ett regionövergripande avtal
med Gotlandsmedia. Bedömningar görs och beslut fattas om vilka produkter eller kanaler
som mest effektivt når den målgrupp som man för tillfället behöver nå. Det finns genom
detta avtal inget hinder mot annonsering i andra produkter, i andra tidningar eller på andra
webbsidor än just Gotlandsmedias.
Det är också viktigt för regionen att synas och finnas i sammanhang som inger förtroende,
har hög trovärdighet och som respekterar grundläggande värderingar, följer svensk lag osv.
Region Gotland värderar kvalitativ, granskande och opartisk journalistik högt och det är ett
fundament i ett demokratiskt samhälle.
Visby 20161219
Björn Jansson
Regionstyrelsens ordförande
Jag var innan svaret kom ganska nyfiken på hur det skulle vara formulerat och vilken ingångspunkt han skulle ha. Det blev ungefär som jag gissat - goddagyxskaft. Eftersom jag visste att jag skulle vara mycket nervös för att tala på fullmäktige tänkte jag det var säkrast att skriva ned det jag tänkte säga och det tänker jag skriva av i ett senare blogginlägg nu på förmiddagen.
det var det nog fler som var. Jag var uppe i talarstolen i tre ärenden och tänker återkomma till det. Det blev en del debatt och sorl bland ledamöterna. Som att en del välkommnar andra åsikter och infallsvinklar medan andra tycker det är helt f...
Må | Ti | On | To | Fr | Lö | Sö | |||
1 |
2 |
3 |
4 |
||||||
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
|||
12 |
13 |
14 |
15 |
16 | 17 |
18 |
|||
19 |
20 |
21 |
22 | 23 |
24 |
25 |
|||
26 |
27 |
28 |
29 |
30 |
31 |
||||
|